söndag 4 mars 2018

I’m back!

Long time,  no seen....men nu är det dags igen. För ett litet inlägg. Anledningen till frånvaron har varit en flytt. Ett byte av bostad helt enkelt. Med allt vad det innebär.  Kära nå’n vilken möda det är. Men, i detta fallet, helt klar mödan värt.
Tystnaden här på bloggen beror inte bara på att tiden inte räckt till. Inte då. Främsta anledningen stavas teknik.
I två veckor utan teknik försmäkta vi i denna lägenhet.
Nja, försmäkta är ett för starkt begrepp. Alldeles för starkt. Men visst har det varit annorlunda.
Ingen tv. Ingen radio. Ingen surf. Ingen uppkoppling alls. Inte ens cd-skivor eftersom de är nerpackade någonstans. Alldeles självförvållat dessutom, eftersom det var vi som flyttade aningen för tidigt. Alltså två veckor innan wi-fi gick att lösa t ex.
Någon ”vanlig” tv går ff inte att se, det dröjer tills vi löst kabelhelvetet från routern till HD-boxen. Men det gör inte så mycket. Mitt älskade Netflix funkar. Tänk jag som hade sett typ allt jag ville se där. Ingen dum idé att inte alls titta på ett tag. Nu finns det nya saker jag vill se.  
På kvällarna när vi inte orkat fixa mer med boendet, ja då har vi druckit te och pratat. Eller läst. Inte så dumt faktiskt. Kan rekommenderas i inledningen av ett samboförhållande. Eller kanske helt enkelt rekommenderas. Punkt. En paus ibland liksom.
Ska erkännas att helt surflöst har jag inte levt. Mobilen innehåller ju en del. Dessutom har vi ibland kunnat koppla upp oss mot gratisnätverket Stadsnät-free. Men bara ibland och väldigt svajigt.
Men ändå, ett par annorlunda veckor på flera sätt och vis.
Dock har jag (inte vi) bestämt att om vi ska flytta igen någon gång, ska det inte ske i februari om fyra år. Eller åtta. Missa ett vinter-OS till tänker jag inte göra. Fast det är klart, det kanske inte per automatik blir tv-torka nästa gång. Visst har de ständig tillgång på äldreboendena?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar