fredag 13 april 2018

Rapport från en klädkammare

Klädkammare. Walk-in-closet. In your dreams. In MY dreams. Visserligen innefattar mitt nya liv som sambo inte bara en sambo, utan även en klädkammare. Modell mindre. Klädkammaren alltså, inte sambon. (Fri tolkning på den...)
 Ingen walk-in-closet direkt alltså.
Men dock, en klädkammare. Som någon gång i framtiden ska fixas till. Med fler hyllor. En takhöjd på 3.20 kompenserar en del av det lilla utrymmet, det gäller bara att utnyttja det. Och att inte vara rädd för att klättra.
Men nu var det inte klädkammarens utseende jag skulle rapportera om. Det var innehållet.
I dag gick jag in där för att hänga undan en jacka. Där blev jag stående. Stående och glodde. I nämnda klädkammare finns en stång där vi hängt upp lite kläder. Framförallt ytterplagg.
I den stund jag stog där slog det mig: I det här samboförhållandet är det inte jag som har mest kläder. Lååångt ifrån. Vet inte ens om jag är den mest fåfänga.
Skit samma. Jag räknade helt enkelt. Och - vi har ett resultat! (När vinterkläderna är undanhängda på vinden).
I den gemensamma klädkammaren hänger 3 jackor, samt 1regnställ, som tillhör Helena.
I samma, gemensamma klädkammare hänger 7 jackor OCH 7 kavajer, som tillhör sambon.
Gemensam trodde jag i detta fallet var ungefär detsamma som hälften var av utrymmet. Typ.
Lite kul är det faktiskt, gillar att sambon gillar kläder. Sedan att vissa kreationer är kvarlevor från 90-talet, det behöver vi ju inte prata högt om...
Problemet uppstår egentligen pga att hans kläder förutom att vara så många fler, dessutom är nästan dubbelt så stora o skrymmande som mina.
Men, finns det hjärterum....
Nästa helg får vi besök av min bästa väninna med nya kärleken. Gissar att det besöket innebär en viss påfyllning i min garderob. Så, jag säger bara Make room! Å inte bara på höjden...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar