torsdag 17 april 2014

Rosa skimmer

Storhelg. Inte mitt favoritord. Skönt att vara ledig? Visst. Men då ska det vara vardag. Gillar inte röda dagar. Tror också att jag vet varför, men det skriver jag inte här...
Måste jag trots allt välja en storhelg, så är det väl den som kommer nu. Påsken. Kravlös. Avstressad. 
Jag har egentligen bara två krav att uppfylla. Måla ägg. Gömma ett godisägg. I min dotters funktionshinder ingår att man ska göra som man alltid gjort. Så det gör vi. (Dock tycker hon att det är barnsligt att gå påskkärring nu, så det är ingen konsekvens i tänket).
I dag är det Skärtorsdag. Jag har varit på akupunktur. Ska snart till optikern. En vanlig dag. Men den är ju inte röd. 
I morgon ska jag göra mitt bästa för att minska det röda. Långfredag. Kan det bli rödare? Men jag får ett kompisbesök. Prat och vin. En helt vanlig fredag. Som grädden på moset insåg jag att jag också bokat tvättstugan i morgon. Dagen kommer att tona ut i rosa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar