söndag 12 juli 2015

Sommarlöften

Sommarlöften. Fick ide'n någonstans.  Läste alltså något igen. Som jag inte minns var...som vanligt. Det hela gick ut på att avge sommarlöften, istället för nyårslöften. Löften bara till sig själv.  Att lova sig själv att spendera sommaren som man själv vill.
Jag kände igen mig.
Att välja bort grillkvällar. Känsligt så här års. Men jag gillar inte grillkvällar, och min mage rentav avskyr det. Så - jag lovar mig själv att strunta i dylikt. Men  - gillar du grillkvällar ska du förstås lova dig själv att delta i så många som möjligt.
Samma sak med släktträffar. Kan vara lagom med en sådan. Så jag lovar mig själv att närvara vid en.
Jag lovar mig själv att köpa hallon på torget, oavsett pris. Tål inte jordgubbar...
Jag lovar mig själv att inte bry mig om dammråttorna förrän skolan börjar.
Jag lovar mig själv att då och då hitta en soffa på sta'n och unna mig något gott.
Jag lovar mig själv att bada så mycket som möjligt.
Jag lovar mig själv att  ibland dricka kaffe på balkongen istället för i soffan.
Jag lovar mig själv att inte be om ursäkt för att jag gillar ensamhet. I alla fall till en viss grad.
Jag lovar mig själv att inte skämmas för att jag plöjer serie efter serie på Netflix, det är ju inte nyttigt med FÖR mycket sol.
Jag lovar mig själv att glädjas åt de små ögonblicken. Vardagsögonblick. Lilla livet.
Men jag lovar också mig själv att inte ge upp drömmen om Frankrile.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar