tisdag 28 juni 2011

Pleasure and pain

I kväll måste jag fatta ett svårt beslut. Inte livsavgörande, men svårt. Jag måste välja mellan House och Morden i Midsomer. Förstår inte att de kan köras samtidigt. Tänker att SVT Play är ju bra att ta till, så kanske blir det ändå House eftersom det går på fyran. Jag gillar läkar-tv. Konstigt va? Favoriten var länge Cityakuten. Den var liksom först. Jag tror att jag skulle kunna ta en roll i den serien hur lätt som helst, ge lite CPR och sån´t.
På tal om det så är jag lite av ett levande FASS. Nästan som de där människorna som snöat in på Melodifestivalen/EurovisonSongContest, och kan svara på vilka som kom 4:a 1981. Säg ett läkemedel och jag svarar vilken åkomma det ges för. Ganska ofta i alla fall.
Jag skulle gärna vara utan den kunskapen, och nörda in mig på nå´t annat. Dock inte Melodifestivalen,  men kanske vilken läkare som behandlade den och den patienten i förra säsongen av Greys`anatomy?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar