torsdag 30 juni 2011

Dagens gåta.

Dagens gåta: Vad är det som cyklar och cyklar, och aldrig kommer fram?
Svar: Helena. Därför att hon inte hoppar av cykeln och går in när hon kommer någonstans, utan bara fortsätter att cykla.
Detta pga av det j-kla onda i fötterna. Som inte verkar gå över, det heller. Men cykla går bra -  tack o lov! Och cyklar gör jag - heeeela tiden. Dock har det varit rätt jobbigt nu några dagar, i den tropiska värmen. Just nu längtar jag mest efter september, törs jag ens skriva det?
Nej, jag skriver inte det.
Pratade precis med en vän, vi kom in på existensiella frågor. Vad är egentligen meningen med vår tid här?  Jag fick peppande ord, den här vännen menar att jag är riktigt rolig/trevlig att umgås med , även när jag har som mest ont. Att det finns personer som inte skulle fixa mitt knäppa liv, inte ens om dom var friska. Undrar om HON är riktigt frisk?
p.s. Det blev anglofilen i mig som vann tv-duellen härom kvällen, det var ju en ny Barnaby, men samma gamla Jones. Som käbblade med varandra - riktigt kul. Undrar om det är nå´n mer än jag som tittar på den här maraton-serien fortfarande? Men det är ju brittiskt ; I say no more...

2 kommentarer:

  1. Och när tänker du börja följa mina bloggar har du tänkt!? Heheheh...Grattis förresten- ser att lyckats med det vi pratade om hur man gör en blogglista. Fint det blev:-) Jobba på nu så får du en finfin blogg snart.
    Trevlig helg.

    SvaraRadera
  2. Har du ställt in rätt tid på bloggklockan? Klockan är nu strax före 21 i London och den visar tiden i Australien eller Afrika !...

    SvaraRadera