måndag 27 juni 2011

Soff-häng

Att livet blev annorlunda än jag föreställde mig, är sant. Ofta tänker jag att det blev sämre än jag trodde. Då, när jag tänker så, får jag verkligen anstränga mig att vända tankarna.  Försöka fokusera på det jag faktiskt har och kan, och inte bara hela tiden jämföra med andra. Vad andra kan göra. Jag kan inte sitta mer än ngr minuter i taget - men jag kan oftast ligga riktigt ok. Jag kan inte stå eller gå mer än ngr steg utan smärta - men jag är en jäkel på att cykla. Jaa, så där borde jag tänka. Hur svårt kan det va`?   Men jag tränar o tränar...
Och jag vill gärna tro att det är jag som varit trendsättare i staden. Jag tänker på alla uteserveringar med soffor. Hyfsat sköna att ligga i/på. Visst, de allra flesta väljer ju att sitta, men för mig är soffa = ligga.  Skulle dock önska aningen mjukare stoppning på dessa soffor, men jag fortsätter väl att påverka, så nästa år är det säkert fullt med fluffiga varianter. Eller ännu hellre; kanske Tempur-varianten runt om i city. Om Helena själv får välja...

1 kommentar:

  1. Vad fränt med soffor på utomhusserveringarna...det har jag nog inte sett här....fast då är jag ju inte ute lika mycket som du:-) Du får lägga ut en tio i topplista med bästa ligga-o-fika-ställena du besökt.
    Ett sommaruppdrag liksom.

    SvaraRadera