torsdag 16 februari 2012

Vidden av problemet.

Jag har många brister. För närvarande en större än vanligt. Mycket större.
Bristen på sömn. Jag är mycket medveten om att alla då och då har svårt att sova. Någon eller flera nätter. Kanske pga stress? Kanske pga oro? Kanske pga annat?
Min brist på sömn har rent fysiska orsaker. Min bäckenled, en av mina diskar,  samt min ena höft. Kan det bli mer fysiskt?
Jag klarar inte att ligga stilla i sängen mer än ngr timmar, sedan gör själva trycket för ont. Ja, jag försöker slappna av.  Ja, jag har Tempurmadrass, och mjukt skumgummi också. Ja, jag tar insomningstablett/er. Tack vare pillret somnar jag ju, men efter ca 3 timmar är det kört. Helt kört.
Måste upp och ligga/sitta på min Pilatesboll, stå på knä eller vad som helst. Då är jag ju såå trött, det är faktiskt ett under att jag inte bara tuppar av.
Funderar på om jag skulle försöka fixa nå´n sorts anordning som ger NOLL tryck mot  kroppen vid liggande? Vad? Hur? Ska jag hänga i knäveck eller sväva på annat sätt? Undrar om man kan ha en så´n där floating-tank i badrummet? Om det inte var så dyrt kunde jag ju kanske gå till ett spa och sova middag i en så´n tank om dagarna.
För att ni ska förstå vidden av problemet kan jag nämna att både mina kollegor och vänner kommenterar att jag är så tyst. Jag orkar helt enkelt knappt prata. Ni som känner mig förstår ju då hur allvarligt detta är...

1 kommentar:

  1. Jag vet ej om du vill att jag ska tycka synd om dig.
    men FAAAN det gör jag.
    Du är så himla stark!
    Du är helt otrolig som ser så fräsch ut på jobbet!
    Fan så orättvist livet är!!!!!!!
    Hoppas något kan uppfinnas så att du kan få sova utan tryck!

    SvaraRadera