söndag 5 februari 2012

Valuta

Många besök i vården blir det. Mest för egen del. Men även med dotter och numera med lilla mamma. Oftast försöker jag  lägga besöken utanför min arbetstid, men det är inte alltid möjligt. Då försöker jag ta kompledigt, om jag har några innestående timmar. Jag har väl kanske inte fattat att sådan tid bör användas till roligare saker. Kanske någon liten tripp till en annan stad? Kanske för att umgås med någon vän? Eller annat roligt.
Men inte jag inte. Nänä, jag tar min komptid för att besöka vården i olika former. Rent ekonomiskt är det väldigt bra, men kanske inte så bra för själ och hjärta?
Egentligen är det inte mycket som slår ett besök i vården. Och då menar jag i negativ mening. Att sitta i ett väntrum utan att kunna sitta t.ex. Ingen höjdare. Att linka fram i korridorerna på kryckorna och få ondare i fötterna för varje korridor-krök. Ingen höjdare.
Veckan som gick var en riktigt höjdare. Eller inte.
Måndag: med lilla mamma på vårdcentralen (se tidigare inlägg).
Tisdag: till vårdcentralen för att lämna prover inför morgondagen.
Onsdag: till mag/tarm-mottagningen för dropp som jag får var 8:e vecka. Samt till kiropraktorn som jag går hos på remiss från ortopeden.
Torsdag: till tandläkaren samt till vårdcentralen (IGEN) med dottern pga hennes eksem.
Fredag: Näe, jag besökte nog inte vården denna dag?!  Men i morgon måndag är det dags igen. Då är det ögonläkaren med lilla mamma.
Ja, ni hör ju. Ibland tror jag kanske att alla dessa besök gör att jag aldrig blir bättre i fötterna? Det vore ju helt klart roligare att krycka sig fram på ett av stadens varuhus...Men jag försöker trösta mig med att det skulle bli mycket kostsammare. Jag får i alla fall bra valuta för landstingsskatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar