tisdag 12 mars 2013

Soundtrack

En kortis i dag.
Jag hörde någon på radio som pratade. Om soundtrack. Ni vet, till filmer t.ex.
Av någon anledning började jag fundera på soundtrack. Till livet. "The soundtracks of our lives" liksom. Finns det inte ett band som heter så, förresten? Eller fanns kanske? Nåja. Säkert har många av er ett soundtrack till livet. Eller i alla fall till situationer i livet. Många olika soundtracks. Jag tror inte att jag har det. Känns lite sorgligt. Jag gillar verkligen musik, av många slag. Men just nu är jag som på en plats i livet, där jag inte riktigt orkar. Lyssna. Någon enstaka gång bara. Lyssnar jag på musik. Hur kan man inte orka lyssna på bra musik? Det har jag inte svaret på. Har dock en förhoppning att den här orken återkommer. För musiken finns ju kvar.
Just nu är det mera som om mina tankar har fått ett annat soundtrack.  Som ett bakgrunds-brus. Som av stadens ljud här utanför. Av tågen som susar förbi. Det räcker så. Just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar