söndag 26 april 2015

Soff-häng

Upptäckte  att jag redan skrivit ett liknande inlägg. Om soffhäng. Faktum är att ett av mina allra första inlägg på bloggen handlade om just detta. Skrivet i juni 2011. Och frågan är lika aktuell idag. För mig alltså. Verkar som om jag aldrig kommer upp i sittande ställning. I soffan, där ligger jag.
Den gången då för fyra år sedan, skrev jag att trenden i staden tycktes vara soffor på uteserveringarna. Trenden har hållit i sig. Tur för mig.
Nu har jag även upptäckt några inomhus-soffor.  Får jag göra reklam på bloggen? Självklart får jag det. Under hösten och vintern har jag testat flera olika innesoffor. Mer eller mindre bekväma. Mer eller mindre mjuka. Jag gillar mjukt. Är det mindre mjukt, då måste jag släpa med mig en stor och tjock dyna. Eller snarare så får sällskapet släpa på den. Besvärligt för mig att kånka om jag har kryckorna.  Det är även av vikt att soffan har ett hörn. Om ni förstår hur jag menar. Det är hörnet jag vill åt.
Här är mina vattenhål hittills.
Hotell Scandic Grand har en helt underbar soffa på verandan. Den går dessutom att boka!
Hotell Clarion har sköna soffor i sin lounge. Ej bokningsbara.
Wobbler har soffor i lounge-delen. Inte världens skönaste att ligga på, men funkar med några kuddar. Går att boka.
Behrn hotell har en bra soffa i vinbaren - bokningsbar.
Stora och Lilla Örebro har bokningsbara soffor om man ska äta. Kräver dock min medhavda dyna. Men väldigt goda drinkar, om det nu hör till saken?
Sådärja.  Finns säkert många fler soffhörn. Fortsätter min upptäcktsresa när kroppen och kassan tillåter.
Undrar om jag kan kräva reklamintäkter?  Kanske kan jag få en gratis-drink?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar