onsdag 24 juni 2015

Flix flix

Beroende. Jag har skrivit om det förr. Beroendet av rutiner. Beroendet av tekniken.
Nu har jag snabbt utvecklat ett nytt. Beroende. Det stavas Netflix.
Erbjudande om gratis-månad kunde inte dykt upp lägligare.
Hemma mest hela tiden. Ligger på soffan ännu mer än vanligt. Ryggen.
Jag har ganska många kanaler. Även utan Netflix. Men - sååå många serier! Åh Min Gud!
Började med säsong tre. Av två gamla kända bekanta. "Orange is the new black" och "The Killing". Alltså. Joel Kinnaman.
Hittade också nya bekantskaper ganska snabbt. En av dem är "Orphan black". Om jag nu skriver att den handlar om KLONER, så vinner den ju inte många av er som tittare. Låt mig då slå fast: jag är ingen vän av klon-serier. Eller av kloner generellt. Men detta är så välspelat av en o samma tjej (Tatiana Maslany) i en mängd olika roller, och även väldigt bra tekniskt utfört. Spännande.
Så ja, en favorit. Plöjde alla tre säsongerna.
En annan ny vän är "Grace &Frankie". Skippade den först eftersom jag trodde det var en komediserie. Upptäckte sedan att det är en drama-serie. Med viss komik. Om jag säger att männen i två par blir förälskade. I varandra. Till saken hör att dessa par är i 70-årsåldern. Och deras vuxna barn hanterar detta på olika sätt. En av fruarna spelas för övrigt av Jane Fonda. Finns bara säsong 1. Hittills...
Till sist har jag nu påbörjat "Bloodline". Verkar vara ett relationsdrama, med viss thriller-feeling.
Undrar om det faktum att säsong 2 av "True detective" inte går att se på Netflix, att det får vara med och avgöra hur jag ska göra. När gratismånaden är slut.
Eller ska kanske ryggen få bestämma.
Eller ska jag kämpa med mitt unnande. Om jag unnar mig Netflix, får jag skippa en fika på stan varje månad. Då jämnar det ut sig.
Kruxet är att jag fikar ju aldrig på stan.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar