måndag 4 juli 2011

Det kan alltid bli värre (uttryck från Närke)

Just när man tror att det inte kan bli så mycket värre, att smärtan håller sig still på den nivån som varit nu i snart ett år vad gäller fötterna - ja då händer det. Det BLIR värre. Så det här lilla inlägget är inget uppåt-tjack direkt. Funderade länge på om jag alls skulle skriva.
Men mina blogg-vänner påstår att det ska jag visst, även om det bara blir att häva ur sig. Spy.  En spya ut i bloggosfären. Visst. Ni får väl fösöka parera så gott det går.
Jag har flera smärtor. Nu handlar det om fötterna. Inflammerade plantar-senor, det vet ni väl vad det är? Och det som hänt nu är att jag även  fått ngn sorts inflammation på ett annat ställe i min sämsta fot. Förmodligen pga att jag felbelastar så grymt för att undvika smärtan från den första inflammationen. Jag är röd, svullen , varm och nå´t vansinningt tryck-öm. Kryckorna har åkt fram igen - bläh!
Eftersom jag inte tål anti-inflammatorisk medicin provar jag nu två saker.
1 En kort kur cortison (på doktorns inrådan förstås)
2 Att äta mat med anti.inflammatorisk effekt. Detta kommer jag att återkomma till. Betydligt roligare att skriva om än om mediciner...

Som sagt; inget uppåt-tjack. Men det är trevligt att höra dottern hojta framför tv:n, som förr i världen. Jag behöver inte åka till Astrid Lindgrens Värld, jag har den här i lägenheten =)

2 kommentarer:

  1. Kan man inte smörja fötterna med smärtstillande salva? Dum fråga säkert.....du har kanske redan provat kan jag förstå.// Susanne

    SvaraRadera
  2. Susanne: Ingen dum fråga, men tyvärr redan testad i tidigt skede. Ska även vara restriktiv med sådana salvor, pga att jag inte tål antiinflammatoriska preparat...Suck. Kom gärna med fler idéer!

    SvaraRadera