tisdag 12 juni 2012

Soff-häng, part two

Under dagens cykeltur noterade jag att jag bör göra en uppföljning. En uppföljning av ett av mina allra första inlägg. Från förra sommaren. Tror det hette "Soff-häng". Där skrev jag att jag varit trendsättare i staden. Vad gäller soffor. På uteserveringar. Och att jag nog trodde att nästa sommar (dvs NU) skulle ännu fler ute-ställen haka på. Med mjukare och skönare varianter.
Om det kan vi tvista. Mjukt och skönt? Nej. Fler soffor? Ja.
Det var det jag noterade i dag. Fler ställen med soffor. Yipphee!
Men inte så värst mjuka dock. Tyvärr. För mjukheten är minst lika viktigt för min rygg, som själva soffan. Men, men. Skam den som ger sig. Jag fortsätter. Sätta trender. Be om extra kuddar. Eller filtar. Inte för att jag fryser (tvärtom), utan för att ligga på.
När jag ögnar igenom detta kufiska inlägg kommer en tanke. En tanke som jag tror du som läser får. Tanken om att jag ofta är ute på staden serveringar.
Ack nej. Så är inte fallet.
Det är fler faktorer än med i spelet. Två är väldigt betydelsefulla. Vädret och ekonomin.
När solen skiner varje dag, och jag får en rejäl lönehöjning - då ska jag gladeligen testa mig igenom stadens samtliga ute-soffor. Ja, eller, soffor på ute-serveringar alltså. PÅ caféer och barer. Inte parksofforna. De lämnar jag till andra att testa. Vet av erfarenhet att de inte är ett dugg mjuka att ligga på. Och så kan jag bli tagen för förargelseväckande beteende.
En annan tanke: Tänk om jag kan bli sponsrad. För ett soff-test. Eller kanske skriva en guide-bok. "This is it - the softest sofa in Ö-o".  Fast ö finns ju inte i engelskan. Får väl bli på svenska då. Inte lika soft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar