torsdag 11 oktober 2012

Tid

Jag sitter här och tänker. Eller ok då, jag halvligger här och tänker. Tänker på tid. Undrar vad det är egentligen.
Tänker så knäppa tankar just nu. Jag gör det emellanåt. I dag är mina knäppa tankar följande:
Var finns den tid som redan gått?
Varifrån kommer den tid som väntar?
Knäppa tankar eller hur? Men ganska fascinerande. Vad händer med tiden när den är förbi? Går den till ett annat ställe? Alltså, jag vet faktiskt att tiden inte är samtidig runt jorden. Men jag tänker mer än så. När tiden varit både i Japan, här och i Los Angeles. Var tar den vägen då? Är det samma gamla tid som börjar om igen i Japan då? Eller kommer det hela tiden ny tid, så att säga?
Någonstans måste ju den gamla, förbrukade tiden ha att ta vägen!? Vanish into thin air? Ja, kanske. Förmodligen. Kanske in i det svarta hålet?
Men varifrån kommer den nya tiden då? Den som ännu inte varit. Hur kan tiden veta när det är dags att komma? Tänk om den blir försenad? Eller inte kommer alls?
Ja, jag vet att tiden tar slut för väldigt många människor, varje dag sorgligt nog. Men alla som finns kvar får ju ny tid. Varifrån?
Jaa ni, sån´t här kan jag fundera på en torsdag kväll i oktober. Undrar hur sunt det är?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar