söndag 1 september 2013

Annons

Dags igen. För något jag läste. Minns inte var, men det behöver jag väl snart inte ens nämna?
Dagens ord kom från en äldre person. Kanske handlade artikeln om att bli gammal? Den här personen hade verkligen glimten i ögat. "När jag vaknar läser jag döds-annonserna. Om jag inte är med, så går jag upp".
Då finns ingen anledning att ligga kvar och dra sig. Underbart!
Jag läser också döds-annonserna. Dock tänker jag inte riktigt som personen i artikeln. Inte än. Det kanske kommer.
Det jag reflekterar över är att det är så många unga människor i annonserna numera. I min ålder.  Eller, unga och unga. Det är ju det där jag glömmer bort hela tiden. Att jag faktiskt nu är i den åldern när riskerna ökar markant.
Usch, va´ mycket skit som kan drabba människan. Det är cancer förstås. Hjärtinfarkt. Stroke.  Och så alla andra sjukdomar. För att inte tala om alla olyckor som inträffar.
Det finns många sätt att hamna i en sådan annons.
Jag tänker en del på hur annonserna är utformade. Verserna. Ibland ser jag flera annonser för samma person. Ibland kan det vara de vuxna barnen som har en annons. Och så pappas nya fru och hennes barn som har en egen annons. Sorgligt. Det blir på något sätt ännu sorgligare då. Att på ett sätt befästa att man inte kommer överens. Inte ens i det här.

Hur ska jag slingra mig ur det här domedags-inlägget, tro? Kanske med en av de roligare , ja inte annons, men statement. För samma ändamål om jag säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar