söndag 23 mars 2014

Fort men snabbt

Kanske har jag sagt det förut? Fort men snabbt. Det blev mitt s.k. valspråk. På den tiden det begav sig. Jag kunde inte gå i skolans korridorer. Jag småsprang.  Hela jag var mer av en virvelvind än av en bris. I dag är det ju inte så. Kan nästan inte ens cykla snabbt.
Men prata snabbt kan jag. Och fort också för den delen. Och mycket.
Jag kom att tänka på det här med fort men snabbt idag. När jag drog igång datorn. Den är verkligen inte snabb längre.
Det jag reagerar på är hur jag reagerar. Gentemot datorns långsamhet. Långsam och långsam förresten. Allt är relativt. Jämför jag med min allra första dator? Nej, det gör jag ju inte. För i så fall har jag rena underverket nu.
Men jag reagerar med en slags stress. Jag får ett stresspåslag i kroppen. För att datorn är för slö. För att det tar kanske nästan en halv minut ibland. Att byta sida eller nå´t.
En HALV MINUT!  Håhåjaja.
Samma sak med mobilen. Som liksom hänger sig ibland. Det hjälper alltid med en liten omstart. Men det tar ju tid. Även det kanske tar ca 30 sekunder. 30 SEKUNDER!
Vart är jag på väg? Ja inte är det mot långsamhetens lov inte...

1 kommentar:

  1. Hej

    Du kanske kan prova att städa i datorn; radera cookies som kan ligga under "temporary internet files" samt filer under "Temp". Detta bör man göra varje dag om det inte görs automatiskt. Fråga någon som kan tiita på din datorn - för alla ju olika. Datorerna alltså:-)

    Även så kan det vara bra att ha något som heter Find and Fix problems som går igenom datorn och fixar en del som kan krångla.

    Om man inte städar/gör dessa saker ibland i datorn så kan datorn bli seg och långsam så att man nästan vill slänga ut datorn genom fönstret!

    Kram
    Anne

    SvaraRadera