tisdag 1 juli 2014

McDreamy

Alltså. Inget gnäll den här gången. Nå'n måtta får det vara. Om det jag skriver uppfattas som gnäll - så är det i betraktarens (läsarens) ögon. I mina ögon är det konstateranden. Alltså. Lika ont i dag. Besök på stadens sjukhus ingick i dagens planering. Det är ju ett ställe jag känner väl till. För väl nästan.  Speciellt tre av husets mottagningar.  
Smärtrehab. Tror jag det heter i dag. Där är jag inte så ofta längre. Avskriven som omöjlig antar jag. Omöjlig att fixa till. 
Ortopedkirurgen. Som jag frekventerar då och då. Trots att jag aldrig fått någon kirurgi, så är jag patient där. För både rygg och fötter. Olika doktorer, samma mottagning.  Livrädd att min doktor Anders snart ska gå i pension...
Medicinmottagning 4. Jag glömmer bort mig och säger oftast mag/tarm-mottagningen. Där är jag ofta. Ofta alltså.  Är det inte behandling med droppet, så kan det vara dags för en koloscopi. Eller "bara" ett läkarbesök. Där känner jag mig hemma, det har jag sagt förut. Men, jag har haft lite otur. Mina läkare har slutat en efter en.  Olika tillfälliga doktorer har avlöst varann senaste åren. Inte bra. Inte okej alls. Inter när man har en kronisk sjukdom. Jag kommer ju att vara patient där så länge jag lever!
I dag hade jag ett läkarbesök. Skulle bli undersökt.  Rump-regionen, det är allt ni behöver veta. 
Doktorn jag var tilldelad känner jag till från ett besök för flera år sedan. Minns att han varken var särskilt trevlig eller särskilt snygg. Men; jag vet att han har stor erfarenhet och tillhör de säkra korten på mottagningen, så jag kände mig trygg.
In kommer han. Så jäkla snygg! Gråsprängd i både hår o skäggstubb. Fräcka glasögon. Snudd på min ålder gissar jag, men vissa är ju åren bara såååå snälla mot.
Dessutom var han idag mycket empatisk. Mycket metodisk och pedagogisk i sitt prat. Ägnade även en stund åt att fråga in sig om mina fötter. Aldrig någon magdoktor som brytt 
sig förut. 
Det blev liksom lite jobbigare att ligga där med rumpan i vädret....men det är bara att bita ihop.
Som en väninna sa :En snygg doktor piggar alltid upp allmäntillståndet!
Och det bästa av allt! Återbesök hos samma doktor i september!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar