fredag 15 augusti 2014

Nojjor

Nojjor. Vet inte ens om det stavas så. Att ha dylika är lite jobbigt ibland. Vissa nojjor är naturligtvis mindre än andra. Som ni förstår drabbas jag ibland. Av en och annan nojja. Annars skulle jag nog inte göra det det här lilla inlägget. 
Här är några exempel. Som jag kan nojja över.
 Rötmånads-mat.
Julbord.
Vinterkräksjuka.
"Blåstorkar" för händerna på offentliga toaletter.
Offentliga toaletter överhuvudtaget.

Nu ser jag mönstret. Väldigt snarlika är de, mina topp fem nojjor. Skulle kunna sammanfattas i nojja över att bli magsjuk helt enkelt. Oavsett anledning. Undrar om jag till en del kan skylla på att kroppen min har den här permanenta hyresgästen? Crohn heter han.
För säkerhets skull lägger jag till en nojja som kan snygga till listan lite: nojja över att det kommer mycket snö och inte är plogat när jag ska cykla till jobbet.

Mina nära o kära har egentligen inga nojjor. Skulle vara sonen då, innan han flyttade hemifrån.  Han uttryckte ofta en nojja över mina nojjor....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar