fredag 25 september 2015

Fredagsfundering

Funderar. Så här på fredagskvällen.  Ett kort inlägg om dessa funderingar. Kvällen till ära funderar jag över själva tänkandet. Metakognition med ett finare ord. Kanske inte det jag brukar ägna just en fredagkväll åt. Det jag tänker om mina tankar är mest ett stort VARFÖR? Varför ska jag fundera så mycket? Varför ska jag analysera hela tiden? Tolka.
Varför kan jag inte bara vara? Bara låta dagen komma, som den vill. Försöka släppa lite på oron. Ducka lite mer för funderingarna. Kanske skulle jag då kunna njuta lite mer av tillvaron. Inte vet jag.
Jag kan ibland bli lite avundsjuk på personer som har den förmågan. Att liksom bara strunta i tänkandet. Eller tänka att det löser sig ju. Som Morran. Om ni sett Morran och Tobias?
I alla fall lite lagom. Skulle jag vilja vara sådan? Ibland. Tror jag. Fast då vore jag ju inte jag.
Nej, inte som Morran. Det vore att ta i. Men kanske som en Halv-Morra. Då och då.
Det är en dag i morgon också, som hon säger.
Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar