söndag 10 januari 2016

Rondeller

En söndags-kortis. Hinner inget långt inlägg, kvällen kräver att tankarna är  i skolans värld.
Läste att på någon ( eller flera) av öarna i Västindien kör man mycket bil. Fort. Att det är därför ön nu är invaderad av rondeller. För att minska hastigheten och olyckorna.
När jag tänkte på det, kom en annan tanke. Om att länka detta till själva livet. Att det är bra med rondeller. I livet alltså, inte bara i trafiken. För att jag ska sakta ner. Köra ett varv i en mental rondell. Fundera ett varv till. Inte bestämma mig så snabbt. Kanske kommer jag på något smart, där i rondellen. En annan lösning. Vore ju inte helt fel ibland. Eller också hinner jag känna efter att det jag tänkt verkligen är rätt. För mig.
Bara jag inte glömmer att ge tecken när jag funderat klart. Blinka. När jag ska ut ur rondellen och iväg igen. För jag får inte köra runt hur många varv som helst. Det är inte heller ok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar