måndag 12 september 2011

MR mm

I dag har jag varit med om en lite ovanlig sak. Jag har gjort en MR-undersökning. Det är i och för sig ingen ovanlig sak, senast i maj var jag på samma ställe och gjorde en. Av bäckenet. Men i dag var det fötternas tur. Och det var lite ovanligt. Så ovanligt att personalen inte riktigt visste hur de skulle fixera dom. Fötterna alltså. Mina alltså. Till slut hittade de ett sätt, som tyvärr gjorde att jag fick fruktansvärt ont i ryggen. En MR tar en stund. Jag låg in denna konstiga ställning, på denna stenhårda brits (hade en egen kudde med mig att ha under bäckenleden, men ändå..) i ca 45-50 min. Kändes längre. Men nu är det gjort. Svar om ngr veckor.

När jag kom hem var jag tvungen att ligga stilla ett tag, och vila ryggen efter allt liggande...
Då passade jag på att titta i en liten bok jag har. Efter min farmor Ellen. Hon var i samma proffession som jag. På den tiden sa man lärarinna och skol-lärare. Så farmor var alltså lärarinna. Sträng som få. Men alltnog, boken tittade jag i av den anledningen att jag nu arbetar med läsinlärning. Farmor Ellens bok heter "Läsebok för småskolan, första årets kurs". Tryckt 1906. Jag tittar på kapitel ett i Läsläran. Funderar på om jag kan använda den bland mina adepter? Undrar vad dom skulle säga om  "Är er sal o-ren? Er mur är en ny-mil. Åk-don. Såp-lut."  Kanske ska jag vänta till vårterminen med den här boken  =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar