fredag 23 september 2011

Pengar över - någon?

När min skrala kassa tillåter, besöker jag en osteopat. Inte bara ordet som är intressant. En vanlig behandlingsform i England o USA. Faktum är att min första behandling fick jag i England i början av 90-talet. I en håla utanför Manchester, dit min landlady körde mig. Nu har jag hittat en här i sta´n.  Han har teorin att genom att hjälpa kroppen att hitta och minnas "mittlinjen", ska kroppens självreglerande och självläkande kraft aktiveras.  Men (finns alltid ett men), eftersom jag haft ont så länge, så, jaa, vi får se. Det han gör håller sig inte till nästa gång.  Jag skulle behöva gå dit en gång i veckan, men då måste jag 1. Vinna pengar eller 2. Begå ett brott.
Han gör en annan intressant sak. Försöker "lossa på min bukhinna". Alltså inte lossa i betydelsen ta bort, men få den mindre spänd. Den hänger liksom ihop med ryggen, och det är inte bra att den är så spänd. Behandlingen tar nästan en timme, känns inte alls.Men kostar som sagt.
Här är Dagens. I form av nagellack. Något jag inte använt sedan 80-talet tror jag. Men nu har jag kommit in i en period. Så i dag är det en blandning av chili/röd paprika/morot - mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar