lördag 17 december 2011

Livet är inte rättvist

Har inga bra dagar nu. Konstigt sjuk hela veckan. Illamående o blixtrande huvudvärk. Virus? Inte vet jag. Troligen, eller hur?  Finns ju ett antal sådana.  Matlusten har det inte varit fel på. Inte på hela veckan egentligen. Konstigt att må illa och samtidigt vilja äta. Får inte ihop det. Och om jag håller huvudet stilla känns inte smärtan i skallen lika mycket.  Knepigt virus. För jag hoppas väl trots allt att det är ett sådant. Annan konstig huvudvärk ska man ju vara försiktig med. I min ålder.
Ålder ja. Såg en film med Richard Gere. En film med en väldigt ung Richard Gere. Jag var rätt kär i honom då. Och kan bara konstatera; visst var han snygg då, i filmen - men oj va mycket snyggare han är i dag!  50+ och gråsprängd. Kanske är han t.o.m. 55+ ?
Orättvist tycker jag. Att vissa bara blir snyggare. Och andra inte. Snarare tvärtom. Liksom förfaller.
Jag kommer dessutom att ha helt nya rynkor i pannan när jag äntligen blir fri från den här huvudvärken. För ujujuj va jag drar ihop ögonbryn o panna, som nå´t slags reflex när smärtimpulsen kommer.  Kan ge bestående men.

1 kommentar: