tisdag 6 december 2011

Några få röda dagar

Snart dags igen. Jul. Jag är ledsen att säga det, men för min del fick gärna julen glömma bort sig. Glömma bort att infalla. Advent är ok, fint med ljus och stjärnor. Lite lagom pyntat.  Inga krav. Sedan tycker jag det räcker.  Min klena tröst i år är, att de röda dagarna är så få.
Samma visa varje år. Kanske handlar det om att vi inte är någon kärnfamilj? Att allt detta pusslande tar knäcken på mig. Pussla så att kanske inte alla, men så många som möjligt blir nöjda och glada. Det jag skulle önska är att vi bara kunde vara hemma här. Men det går inte av olika anledningar.
I år vet jag faktiskt inte riktigt hur jag ska klara av julen. Kan bero på något eller några av alternativen: 1. Sonen kanske inte ens kommer "hem".  2. Lilla mamma börjar bli väldigt glömsk, och orkar bara vara hemma hos sig. .  3. Ekonomin. Inte roligt att inte ha pengar i december.   4.Min smärta är på nå´n slags höjdpunkt, nerven lever rövare i ryggen/benet minst sagt. Samt att jag knappt kan stå på fötterna.                                               
 Så jag vet inte. Tänker att jag får bita ihop om det onda i ngr dagar. De röda dagarna. Men jag kanske inte klarar det? Tänk om?  Hålla tummarna får jag göra, dom har jag inte ont i.
Och så ska jag på akupunktur några gånger nu innan dessa färgade dagar, så man vet ju inte. Mirakel har skett förr.
Nej men oj, måste sluta nu. Måste lägga ett bud på en julklapp. På Tradera. Och hoppas på vinst, billigt. Håller tummarna för det också.

1 kommentar:

  1. Egnetligen behöver jag inte jul heller. Men man får jämka när man har en gubbe som älskar traditioner, för inte är det jesus och gud han tänker på. Fär min del kunde vi hoppa över julen. Och vintern... och gå dirket till våren, hihihi...
    heanku

    SvaraRadera