torsdag 12 april 2012

Var är twisten?

När jag startade bloggen hade jag en intention. Att skriva om mitt ibland ganska eländiga liv. Men - alltid med en twist, en knorr liksom. Inte en gnäll-blogg, inte bara i alla fall. Inte en smärt-blogg.
Men var är twisten? Har jag tappat den nå´nstans på vägen? Har detta blivit en dyster-blogg? Ja, kanske.
Skyller på omständigheterna. Livet är en berg-och-dalbana. Upp o ner. Rent krasst kan jag väl tycka att livet hittills bestått av väl många uppförs-backar. Och i en sådan är jag nu. NI som känner mig vet anledningen. Det behöver jag inte skriva här. Har ingen aning om hur lång den här backen är. Men jag anar att den kommer att bli ännu brantare.
Inget att göra åt det. Livets gång.
På tal om berg-och-dalbanor. Här är en favorit i repris. En av mina favoriter alltså. Jag ska försöka tänka på nerförsbackarna lite oftare. Let´s twist again!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar