fredag 8 februari 2013

Dagens ...

Dagens. Det var länge sedan. Kände att det passar i dag. Min senaste outfit, som modebloggare kallar det.
Jag har suktat / sucktat (hjälp, jag är svensklärare...! Tycker inte att någon av stavningarna ser okej ut) ett tag nu.
Hela vintern faktiskt. Sedan jag första gången vilade ögonen på en dylik. Då var det i ett magasin. Nu finns de i skyltfönstren. Har jag sett på mina cykelturer. I olika prisklasser. Från 499 - 2199 har hittills sett. Fantastiska färger. Det är nog mest färgen jag suktar/sucktar efter.
Nu är jag så trött på allt svart.
Jag talar om en liten och lätt täckjacka. De jag sett i fönstren är nog rubricerade som en tunn, liten dun-jacka. Jag behöver inte dun. Det har jag haft hela vintern.
Färgerna är turkos, knallrosa, röd, orange och grön. Så himla läckra. Lite kortare modell.
Nog om det.  Som ni vet är jag rädd om mina slantar. Så jag sparade både fötterna och kronorna. Handlade på Tradera förstäs. Jag har kollat flera månader där. Efter en jacka. En liten smidig täckjacka. I fin färg. Och så var den bara där. Visserligen inte lika figursydd, Visserligen inte dun. Visserligen inte riktigt rätt i färgen, den är lite för mycket apelsin-fromage. Minns ni den? Fromagen? Under några år på 70-talet tror jag, hade min mamma ofta det som dessert. Citron var bäst.
Alltnog. Jackan var inte perfekt, men good enough. Och den ropade efter mig. "Ta mig, lägg ett bud!"
Så det gjorde jag. Utropspriset var 50 kr.  Frakten 40 kr. Lika med 90 kr.  Och jag vann auktionen. Kan ni fatta att ingen mer bjöd på denna? Men alla andra vill väl ha en sådan där som är lite mer figursydd. Lite mer rätt i färgen.

Eller också har alla andra inte fattat att det är en sådan här som gäller nu när vintern sakta går mot vår.

1 kommentar:

  1. Jackan är jättetjusig och färgen må vara apelsinfromageig men jag tycker att det är en bra färg. Passar ditt hår! :D

    Kram! /Hanna

    SvaraRadera