tisdag 9 juli 2013

Bekymmer

Tungt i dag. I det vackra sommarvädret. Tungt. Varför?  Finns flera olika anledningar, som jag inte tänker gå in på här. Men tungt är det.  Borde tagit med mig dottern och badat. Enligt facebook är det visst bara vi som inte är vid stranden i dag.  Mina redan onda fötter är om möjligt sämre, så no no , ingen strand i dag. Tungt.
Jag läste ett citat. Från en amerikansk präst. William Ellery Channing. Han levde 1780 - 1842. Och han sa så här:
"Bär aldrig mer än ett slags bekymmer i taget. Somliga människor bär tre - bekymmer som de haft, alla som de nu har och alla som de väntar sig att få."
I det här fallet tvingas jag nog räkna mig till somliga människor.  Tungt. Det är nämligen fullt tillräckligt med de nuvarande bekymren. Jag måste träna ännu mer på att lägga undan de gamla och ignorera de kommande.
Ett helvete i taget, som någon sa en gång.
Hur svårt kan det va´?  Lovar här och nu att nästa inlägg blir muntrare. Om jag så ska fabulera ihop en historia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar