tisdag 6 mars 2012

Besiktning. Del 1

Ja kära nå´n. I dag har jag varit på besiktning. Hos gynekologen. VIlket yrke. Det har det skämtats om i alla tider. Eller så länge yrkesgruppen funnits.
Jag har haft en mycket bra, mycket trevlig, mycket - nej lite äldre läkare de senaste åren. Men som så många andra har han nu gått i pension. Så i dag  var första besöket hos min nya. Även det en man. Trevlig han också. Och yngre. Men ingen 25-åring. En man i sina bästa år kanske man kan säga.
Lite knepigt blir det ju. När en okänd man i sina bästa år frågar: Vill du att jag känner på brösten? Och jag hör mig själv svara: Ja tack.
Jag fick även se en del av mitt inre på tv. Eller snarare på en skärm av nå´t slag. Inga vidare bra bilder är det ju på en sådan. Lika bra det tycker jag.
Enligt min nye, lite yngre gynekolog var allt bra, bra för min ålder! Undrar hur många damer i klimakteriet han avverkar under en dag på jobbet?
Nästa vecka blir det ett annat program på tv:n. Då blir det tydligare bilder. Så fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar