söndag 1 juni 2014

Burma

Att resa. Är svårt. Särskilt till andra länder, och kulturer. För mig alltså. Kroppen mIn, ni vet. Men; nu tar jag till mig något jag läste igen. Så - jag säger "att resa" istället för "att läsa". I alla fall ibland.  Det är genom böckerna jag reser till andra länder. Andra kulturer. Andra tider. Genom böckerna träffar jag nya vänner. Lär känna dem. Ibland är det bara så svårt att skiljas åt. 
Så är fallet nu i kväll. Jag har varit i Burma en tid. Lärt känna Tin Win och Mi Mi  m fl.  Just nu förstår jag inte hur jag ska klara mig utan dem.
40 sidor kvar. Jag läser sakta. Som jag aldrig gör. Vill dra ut på processen. Processen att ta farväl.  Faktiskt så vill jag stanna i Burma. Stanna i Kalaw.
Som ni förstår är detta en bok jag varmt rekommenderar. Inte  lite småljummet.  Stekhett.
Läs den! "Konsten att höra hjärtslag" av Jan-Philipp Sendker. Bara titeln! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar