fredag 29 maj 2015

I väntans tider...

Väntar. Nu är jag i väntans tider. Dock inte som då, för snart 32 och 28 år sedan. Nej, nu väntar jag på magnetröntgen. MR.
Besökte McSturdy i går. I samma rum som vanligt. På Ortopedkirurgen. Känner mig nästan, fast bara nästan, hemma där. Inte riktigt lika hemma som på medicin 4. Magmottagningen som jag ff säger.
Sorgligt att ha hemmakänsla på sådana ställen.  Men, när det nu är som det är med hälsan, så är det ändå positivt. 'Med hemmakänsla .
McSturdy hade några olika alternativ. För min rygg. Diskbråck? Inflammerade diskar?  Who knows?
Jo, Mr MR. He knows.
Inga problem. Jag kan sluta leta på Blocket. Efter MR-kamera.
Det fixar McSturdy.  Förhoppningsvis under juni månad.
Sedan vet jag. För jag vill veta. Är en sådan där jobbig patient. Vill veta. Vad är felet? Hur ska jag förhålla mig? Behandling? Operation ? Ska jag träna? Fast det gör så jäkla ont? Ska jag bara vila?
Håhåjaja. Här ligger jag.  Försöker göra små saker. Det går iu inte att ligga heeeela tiden....
McSturdy är som en tomte, en hustomte. Tröstande. På.rätt sätt. Allvarlig, men inte nattsvart.
Ett av råden angående förhållningssätt,som han skickade med mig i går:  " Då och då bör du byta ut de starka smärtstillande tabletterna. Byt då ut dem mot något gott och flytande. Om jag kunde skulle jag skriva ut champagne till dig."
Underbart eller hur? Att min mage  inte tål champagne, det hör ju inte hit. Förstör liksom poängen.
I dag är det fredag. Doctors order.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar