lördag 26 november 2011

Som en kläd-roller...

P som är en av mina absolut bästa vänner ( min "vin-syster"), sa en tänkvärd sak en dag. Hon hade haft en period av lite dålig-mående, lite halvdepp så där.
"Jag känner mig som en så´n där kläd-roller", sa P. "När man själv mår lite skit, så är det om att man suger åt sig all jävla skit".   
Och då menar hon andras jävla skit. På nå´t sätt är det kanske som att negativt drar till sig negativt. Fast enligt vad jag minns från fysiken så stöter negativt bort negativt. Detta sagt med stor reservation. Hade jag ett hat-ämne i skolan, så var det fysik. Jag har t.o.m. ett foto någonstans där jag och en kompis sitter och stickar (!) på just fysiken. Så lagen om attraktion - jag kanske fick den om bakfoten.  Det borde ju vara så att om man är lite låg, så drar andra upp en. Inte tvärtom, att andra lägger över även sin skit på mig? För att jag redan mår dåligt, så det gör inte så mycket? Eller?
Har ni tänkt på att ibland när man ska dra fram nytt klisterpapper på en kläd-roller, så funkar det bara inte. Det blir snett och går knappt att hitta änden. Men på en del rollers är det hur lätt som helst att få fram det nya, klistriga, rena pappret. Det använda, skitiga pappret ligger redan i papperskorgen.  Hmmm - undrar vilken sort jag är?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar