onsdag 18 januari 2012

Dagens

Mat för dagen. Om det (mot förmodan) är någon som undrar om jag håller fast vid den där IFD-kosten, InFlammationsDämpande kost. Så är svaret Ja. Dock slarvar jag ibland, men under vardagarna är det detta som gäller. För det mesta...
Jag tycker mig inte märka någon större hälsoeffekt, förutom att jag känner att jag mår bra av att vara utan mat som är full av gluten. Försöker alltså att skippa mjöl framförallt. I nästan alla former. Knäckebröd och havrekli/gryn går bra.
Naturligtvis händer det att även jag äter pasta i nå´n form, men det hör numera till ovanligheterna.

Dagens rätt är en ljummen form av sallad. Varma eller ljumna sallader är mumma så här års!
Linser är basen, sedan fyllde jag på med: broccoli, avocado, tomat, endive, lök, mozzarella och så lite salt/peppar/olivolja. Mätt o belåten blev jag.
Kan verka som GI-mat, men jag hävdar att det är IFD. För hälsan, inte för vikten. Skulle ju däremot inte göra nå´t om den hängde med av bara farten. Neråt alltså. Verkar dock inte vara fallet...man kan inte få allt här i livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar