torsdag 5 januari 2012

Missförstånd

Ibland blir det missförstånd. Vissa roliga och andra lite mindre kul.  Jag var med om ett litet roligt häromdagen.
Såg för en tid sedan en annons i lokalpressen, "Pensionärs-poolen". Typ ring oss om du behöver hjälp, RUT avdrag.
Jag sparade numret och la in det i min mobil. Kanske jag har råd med en pensionär nå´n gång. Innan jag själv är en. Pensionär alltså.
Sedan glömde jag bort alltihop.  Några dagar innan jul ringde jag till mina vuxna barns far, för att kolla lite inför helgerna. Angående logistiken. (Till historien hör att man bör veta att dessa barns far heter Peter..)
- Hej det är Peter! Vad kan jag hjälpa dig med så här före jul?
- ???? Öhhh...
- Hallå! Vad behöver du hjälp med? Julstädning kanske?
Vid det här laget hörde jag naturligtvis att den här jovialiske mannen inte var mina barns far. Men poletten trillade liksom ändå inte riktigt ner.
- Jag har nog ringt fel, ursäkta.
- Jahaja, men du har ju numret nudå, om du behöver hjälp nå´n annan gång. God Jul!
- Javisst, tack så mycket. God Jul!
Som ni ju förstått handlade det om en feltryckning på mobilen. "Peter" och "Pensionärspoolen" ligger precis bredvid varandra i telefonboken.  Det märkliga i kråksången var ju att även den jovialiske pensionären hette Peter!  Vad är oddsen för det?
Synd bara att jag inte hade råd att anlita honom, han lät väldigt sugen på att städa. Med RUT.

1 kommentar: