lördag 14 januari 2012

Eleganza del Couro

Jag såg ett tv-program.  Ett program om Peter Jöback. Han var i New York och följde i Frank Sinatras fotspår. Det var en sak som fastnade hos mig. En sak som inte alls hade med musik att göra. Inte alls. Trots att jag älskar Frank, och även är svag för Peter J.
Han (Peter J) var hos en barberare och blev rakad.  En sådan barberare som jag inte är säker på  att det finns här hemma numera?
P frågade barberaren om tips på hur man blir en sann gentleman. Både P och jag förväntade oss nu  att mannen som höll i  rakhyveln,  skulle dela ut några rent praktiska tips, på hur man för sig i de fina salongerna.
Men. Då säger barberaren den fras som bitit sig fast i mitt medvetande. "It´s all about the elegance of the hart."  Låter bra. Men sedan kom det bästa. Han sa samma sak på vad jag gissar är spanska. "Eleganza del Couro".
Smaka på den frasen. Helt underbar.
Sedan gör det inte saken sämre att Jöback är söt som socker...Bra tv helt enkelt.

1 kommentar: