fredag 27 januari 2012

Ingen Barbie...

Jag är ingen Barbie. Ok. Det har jag misstänkt länge.  Aldrig har jag identifierat mig med de välsvarvade dockorna, som jag lekte med så mycket. Virkade kläder till. Sydde kläder till . Stickade kläder till. Numera sitter två av mina Barbie-dockor på en hylla i vardags-rummet.  Äkta vara, så det är inredning på hög nivå.
Men det var inte det jag skulle skriva om. Jag läste härom dagen en rolig historia i ett magasin. Det var då  jag återigen fick det bekräftat. Jag är ingen Barbie. Läs och förstå som vi säger i skolan:
"En pappa går till leksaks-affären för att köpa en Barbie till sin dotter. Han frågar vad den kostar. Expediten svarar att Yoga-Barbie kostar 149 kr, det gör även Beach-Barbie och Disco-Barbie. Frånskilda Barbie kostar 1999 kr.

Pappan undrar förvånat varför den sistnämnda är så mycket dyrare?
Expediten himlar med ögonen och säger irriterat, att med Frånskilda Barbie medföljer Kens bil, Kens båt, Kens hus, Kens dator och Kens bästa vän Joe..."
Hmm ...skilsmässor kan se olika ut. Min värld och Barbies är numera olika på ännu fler sätt. Inte bara vad gäller midjemåttet.

2 kommentarer:

  1. Fast ditt midjemått är det väl inget fel på. Du måste tänka på att Barbie är bra mycket kortare!

    SvaraRadera