måndag 11 juli 2011

Dubbel-sandwich

Min ålder brukar kallas sandwich-generationen. Oftast pga att man hamnar lite i kläm mellan åldrade, kanske sjuka föräldrar och barn o barnbarn som behöver hjälp i vardagen. I mitt fall blir det som en dubbel sandwich. Gammal mamma och funktionshindrad vuxen dotter. Som i mångt o mycket även är som ett barn(barn).
Håhåjaja. Åt båda håll är det nu ett boende som gäller. I ena fallet ett grupp-boende och i det andra ett kortids-boende (förhoppningsvis).  Men jag då?! Min kropp tar så mycket stryk av allt runt omkring - JAG BEHÖVER OCKSÅ ETT BOENDE MED INSATSER!!!  Eller, det gör jag väl inte. Fast det skulle inte vara fel med nå´n liten insats...
I morgon, när mamma är installerad och jag har packat ihop det som ska vara med till "kortis"; då tror jag att jag checkar in på Esplanadens B&B, där jag hoppas att room-service ingår.

1 kommentar: