fredag 29 juli 2011

The Doctors

Ibland räcker det inte att göra sitt bästa. Tyvärr. För jag känner verkligen att några personer gör sitt bästa för min hälsa, men de når inte ända fram. De är mina skyddsänglar ändå. Mina tre doktorer. Tre olika sorter. Tre olika mottagningar. Tre olika personligheter förstås. En magdoktor. En ortoped.  Och så min doktor på vårdcentralen. De gör vad de kan, och ändå har jag så ONT.  I går träffade jag "min" ortoped som hastigast, för att få en cortisonspruta i min onda bäcken-led. Bestämdes att jag ska göra en magnet-röntgen av fötterna. Alltid något. Han är som en hustomte, min ortoped. Tryggheten personifierad.
Jag blir lite orolig när jag tänker på deras ålder. En inte alltför vild gissning är att alla tre kommer att försvinna ur mitt liv ungefär samtidigt. Fast kanske någon av dom väljer att jobba över pensionsåldern.
Såg ett tv-program, tror det heter "The Doctors". Ett informations-program ang olika sjukdomar o tillstånd. Som ni vet har jag en svaghet för läkar-program. Men det här går bort. Fyra läkare. Alla såg lika perfekta ut. Mycket riktigt, en var plastik-kirurg. Han har säkert gjort sina tv-kollegor en tjänst. Behöver jag säga att det är ett program från USA?
Jag är överlycklig att mina Doctors har rynkor och gråa hår! Trots att dom inte kan hjälpa mig att bli av med ontet...så litar jag på dom fullt ut.
Nu är jag förresten duktig med kosten  - i kväll blir det wok med tofu. Återkommer med utlåtande. Tror jag...

1 kommentar:

  1. Ja, Helena jag vet precis vad du pratar om för program. Doktorerna sitter på rad och diskuterar det mesta vad gäller kropp och hälsa. Positivt tycker jag att du får en magnetröntgen... hoppas det inte dröjer för länge bara. Vi hörs...

    SvaraRadera