lördag 16 juli 2011

Hjälpmedelscentralen.nu

Jag  har en filial. Man kan säga att jag är filial-föreståndare. En filial (roligt ord) till hjälpmedelscentralen. Uppdraget är att bistå med diverse hjälpmedel för att klara every day life. Min filial bistår endast mig själv, och kanske i viss mån dottern. Mest mig. Ponera att jag ska ut och resa en liten sväng. Och jag menar liten sväng, inte en weekend i Paris eller åka pråm i England. En liten sväng med övernattning. Då får föreståndaren jobba hårt för att ha koll på alla hjälpmedel som ska med.  Jobba sig svettig faktiskt.
Först o främst gäller det att sova bra. Det betyder bra madrass. Helst Tempur. Tempur är tungt och skrymmande att ha i packningen. Kan gå med en superb luftmadrass+ en extra madrass ovanpå. Fast det gäller att det är en riktigt bra luftmadrass, ingen så´n man har i tält. Mera som en "air-bed"...
Om jag ska kunna sitta alls ngr minuter, då måste sittdynan med förstås. Den är inte så skrymmande. Går i nödfall även att ha som huvudkudde! Som läget är just nu räcker det dock inte med dynan. Även en ståstol modell mindre bör medtas. Om jag ska vara till ngn nytta i köket t.ex.   En så´n är ganska skrymmande.  Kryckor så klart! Och helst en cykel förstås! Pilates-bollen, oj den höll jag på att glömma!
Jag nämner inte alla inlägg, tns-apparater, mediciner, spikmattan och bett-skenan. För då tänker ni nog; Håll dig hemma Helena!
Faktum är att tanken slagit mig...och det är oftast där jag befinner mig.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Egentligen är det ju ganska tragiskt och jobbigt det du beskriver Helena men man kan ju inte låta bli att le när man läser din beskrivning, för du gör det med sådan humor. Jag hoppas av hela mitt hjärta att din vecka blir så bra som du hoppas på och önskar! Kram!

    SvaraRadera