tisdag 26 juli 2011

En P.S. skulle jag behöva. På heltid.

I dag har jag haft en P.S.  Under en del av dagen har jag haft en Personal.Shopper.    En P.S. är väldigt bra att ha när man inte kan stå och än mindre gå på sina onda fötter. 
Fast P.S. räcker inte som förkortning i dag, eftersom det inte enbart var Shopping som utfördes.
På förmiddagen hade jag tillgång till en P.C.L. (Personal Cleaning Lady, förf.anm.). Denna P.C.L. drog ett varv med dammtrasan under en liten fikastund här hemma. Mycket effektivt.
Eftersom jag försöker sprida ut mina behov till höger o vänster, så bytte jag Personal till em. Då blev det en P.S. Lite alla möjliga ärenden på stan utfördes.
Och så nu på kvällskvisten fick jag helt oförhappandes tillgång till ännu en P.S.  Thank you very much!
På tal om shopping...en företeelse här i staden som jag uppskattar mer nu sedan fötterna krånglar, är torghandeln. Det är kanon att kunna cykla ända fram till grönsakerna.
Helst skulle jag vilja slippa kliva av cykeln och göra mina inköp sittande på sadeln. Hållande i nå´n markis eller så. Men det känns som om de andra kunderna (läs damerna)  tycker det är tillräckligt störande att jag överhuvud taget kommer cyklande på torget. Inte är det väl cykelförbud där? Eller?
Well, well; nu längtar jag efter Bondens Marknad - då j*klar ska jag shoppa loss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar