söndag 10 juli 2011

Svullen söndag

MIna krämpor. Ja, jag har några stycken. Krämpor förresten, låter som om jag har gikt eller porter-tå eller liknande. Men det har jag inte. Inte ör-språng heller. Men några andra sjukdomar/smärttillstånd. I dag är det magen som är aktuell. Min Crohn-mage. Crohn är en riktig skit-sjukdom. I alla bemärkelser. Senaste åren har min tarm hållit sig lite mer på mattan än tidigare, pga tung medicinering. Men -  idag bråkar den. Svullen och öm och när jag sitter upp känns det om om tarmen är upptryckt långt upp i magsäcken. Den får liksom inte plats. Bubblig på ett mycket tråkigare sätt än champagne.
Jag håller nu alla tummar för att det inte är ett regelrätt skov, det kan jag gott vara utan. Har varken tid eller lust med det, tänker att jag skulle vilja se nå´n annan miljö än mitt eget badrum i sommar.
I dag när jag hälsade på mamma på sjukhuset, var hon lite ledsen. Hon börjar inse att det här blir besvärligt. Att hon inte kommer att klara sig alls på egen hand. Och att det kommer att ta lång tid, vi kan ju bara hoppas att det trots allt läker ihop.
Dottern var med hos mormor i dag, men efter 20 min blev det ju så långtråkigt att sitta där o sitta. Perfekt läge för en middags-lur. Jag kan bli så avundsjuk på K som bara sätter sig tillrätta, eller som i dag lägger sig på soffan, och bara SOMNAR. Snarkar högt och vederkvicker sig.  Mindfulness.2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar