onsdag 26 oktober 2011

Kaos och hans grannar.

Kaos lär ju vara granne med Gud. I alla fall enligt Lars Norén. Om det stämmer - varför är det då så svårt? Att hitta. Kanske är det glesbygd. Där det närmsta huset (2 km bort) ändå räknas som grannen. Det är trots allt närmast. För mig som alltid bott i någon form av tätort är grannen alldeles nära. Jag kan förstå tanken att Kaos är granne med Gud. Rent känslomässigt eller nå´t.  Men att navigera är svårt.
På tal om kaos. När sonen var yngre (mycket yngre) gjorde jag en tatuering som står för ordet "Harmoni". På ett annat språk.  På vänster axel. Alltså min, inte sonens axel.  Den tycker jag mycket om, ja inte axeln men tatueringen. Den står för min sons allra tidigaste ursprung på ett speciellt sätt.  Dock undrade han någon gång i tonåren, varför jag inte hade valt att tatuera "Kaos" istället. Passade bätte tyckte han. Är Harmoni också granne med Kaos? Kanske...

Nu räcker det med djupdyk för i dag. Här är ett tips på förrätt/salladstallrik, ur min MatBibel om IFD. Kanske ni som läst bloggen fr början minns? InFlammationsDämpande kost.
Tunna skivor av rå rödbeta. Häll på en dressing med olivolja, balsamvinäger, salt, peppar. Strö på sesamfrö. Och toppa gärna med smulad fetaost.  Om Helena själv får välja...

1 kommentar:

  1. Om Kaos har jag inte mycket att säga... jag undviker situationer som kan leda dit.
    Rödbetor och feta ihop är däremot jättgott! Och tro mig, om du äter potaitsbullar med lingonsylt, kan du smula ner lite fta i lingonsylten, det är också jättgott!
    heanku

    SvaraRadera