söndag 30 oktober 2011

Finanskrisen.

Mörkt kl 15. I dag tror jag inte jag sett dagsljuset. När jag äntligen fick tid att ge mig ut på min dagliga cykeltur, då började regnet. Trors detta så gillar jag oktober. Jag är en så´n som tänder ljus inne trots att det är fullt solsken utanför,  så ni kan ju tänka er min ljuskonsumtion så här års...Kanske är detta en bidragande orsak till min inte alltför upplyftande ekonomi? Smällar man får ta. Å andra sidan är mitt nöjeskonto så nära noll man kan komma, så det jämnar ut sig.

På tal om ekonomin, nu kommer snart julen. Eller, visst är det så? I år MÅSTE jag dra ner på inköpen av klappar. NÖDVÄNDIGT är det att jag gör det, om jag ska överleva fram till våren.  Mina barn, som visserligen är rätt så vuxna, till dom vill jag så klart ge något som de önskar sig. Sonen har nämnt ngr saker som han faktiskt har  behov av (vuxenpoäng där), och dottern är fortfarande som ett barn i sina önskningar. Hellre många, billiga paket än två lite dyrare. Lilla mamma ska också få ett par saker som hon kan behöva för att hon fryser så hemskt och har så kallt i lägenheten. Till N blir det också något.Vad vet jag inte än. Kan jag i alla fall inte skriva här... Och till hans syskonbarn. Och till julklappbytet i hans släkt. Ja, det rullar på.

Problemet är inte bara ekonomiskt. Utan även praktiskt. Att få till själva inköpen. När man inte kan gå. Jag säger bara en sak. ADLIBRIS. Kanske lutar åt böcker i årets klappar? Schhh!  
Det är ta mig sjutton som julafton när det kommer ett paket därifrån!  Måste nog beställa en liten liten bok åt mig själv också. Kanske tomten betalar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar