söndag 16 oktober 2011

VAM

Kravmärkt är ju bra. Men i vissa fall kan kravlöst vara ännu bättre. Kanske inte för miljön, men för hälsan. I dag har jag inte varit kravmärkt, utan just kravlös. För första gången på väldigt länge låg en hel söndag framför mig. Alldeles tom och innehållslös. Som en påse uppätet godis, fast bättre.
Jag har idag inte varit klämd mellan några generationer alls. Inte ens min egen.
Missförstå mig inte. Jag älskar mina nära o kära. Men nå´n gång i halvåret behöver jag en dag som i dag. Som jag kan fylla alldeles själv. Jag behöver inte ens fylla den om jag inte vill. Den här dagen i dag har innehållit några cykelturer ( i brist på promenad...),  matlagning till mig själv och mina matlådor, gott kaffe gjort av mig till mig och lite annat. Bara vara - tid.  Nu väntar snart en svamp-smörgås ( Jaa, jag har ännu fler fantastiska kollegor som förser mig!) och en bra film.
Så i dag har jag haft VAM hela dagen.  Vård Av Mig. Kan rekommenderas. En gång i halvåret.

1 kommentar:

  1. Vad lustigt med kommateringen, jag har inte gjort några förändringar. Men jag har också haft svårt att kommentera hos några denna vecka, så kanske att felet ligger hos blogger.
    Dieten jag följer någorlunda är "Skinny bitch". Jag googlade runt efter olika dieter efter någon som skulle passa mig, för jag vill inte avstå från att äta om sånt jag tycker om och jag vill också dricka vin. Och sen är jag vegetarian. Så fann jag att Skinny Bitch liknade redan så som jag äter, så jag renodlade den lite. Och det funkar bra. I stort sett går det ut på att jag förutom jag endast äter vegetarsikt också undviker raffinerade kolhydater. Förvånansvärt enkelt! Men jag har många kilo kvar.
    heanku

    SvaraRadera