måndag 10 oktober 2011

På fot-fronten intet nytt...

I dag kom det. Som ett brev på posten. Svaret från min ortoped ang magnet-röntgen av fötterna. Ett svar jag kunnat vara utan. Innehöll inget nytt. Han (min egen överläkare!) har nu diskuterat med ortopedens specielle fotdoktor.  Hm, undrar HUR speciell han är...?
Han har iaf inga ytterligare förslag att komma med. Allt jag gjort är allt som möjligen kan påverka tillståndet positivt. Suck.
Jag är inte ett dugg förvånad. Hade dock blivit förvånad om de hade haft en dunder-metod att förslå. Så vad återstår? Att uthärda? Linka runt med kryckor o ta så få steg/dag som bara är möjligt? Ibland känns det som det kvittar. Fast jag vet inte riktigt vad jag menar med det.

Nääe, ryck upp dig nu Helena!  Gå (eller kryp om det är bättre för fötterna) ut i köket. Där gör du dig en riktigt god macka med smörstekta trattkantareller. Tur man har sina kollegor. Till både det ena o det andra.


1 kommentar:

  1. Vilken tur att du fått trattisar att trösta dig med. Ibland önskar man så inneligt att läkarna skulle hitta på nån dundergrej som gjorde en frsik... inte alls larvigt att tänka så, man behåller bara sig frisk i huvet. Och tänk på allt som funkar med din kropp. Ja, jag vet, man har svackor ibland. Men det är det positiva tänkandet som håller en uppe, funkar för mig iaf.
    heanku

    SvaraRadera