måndag 1 augusti 2011

Herrskap och tjänstefolk

Jag trivs med min stad. Och jag trivs med mitt boende. Men jag har flyttat 4 ggr de senaste 10 åren, av olika anledningar. Först av "familjeskäl", sedan ville jag byta bostads-ort. När första barnet lämnade boet blev det boendet för dyrt o onödigt stort. Nästa ställe låg lite för långt bort från allting, så när sista barnet flyttade hemifrån - jag då hamnade jag där jag är nu. Flytta ÄR jobbigt, men så klart också roligt. Dock är det inte lika roligt när man som jag, behöver hjälp med det mesta. Kan bara inte tänka tanken på att flytta igen, inte med de här inflammerade föttera. Hur skulle det gå till? De andra gångerna har jag åtminstone kunnat packa själv, inför själva flyttdagen. Fast jag kan ju prova att krypa kanske?  Knäna är det än så länge inget fel på.  Jag önskar mig en stooor balkong eller en uteplats nästa gång.  Jag kan också tänka mig att bo här:
...  men då måste det ingå lite tjänstefolk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar