fredag 26 augusti 2011

Alien inside.

Glömmer. Gör jag. Bl.a. att jag står på två (!) behandlingar för min Crohn i tarmen. Två behandlingar som båda är "immun-suppressiva". Stavas säkert inte så. Det betyder iaf att jag har ett rätt mycket sämre immun-försvar än tidigare, och sämre än gemene man. Men det glömmer jag. Tills jag, som nu, blir sjuk. Då står jag där med mina alltför låga vita blodkroppar. Dom är försvarslösa mot fienden. Helt däckad av en bacill som kanske passerar som en snuva på nå´n annan. Ingen hög feber, men en otäck sjuk-känsla i hela kroppen, och nå´t som sätter sig fast i bröstet och huvudet. Det blir tungt att andas. Som en alien i min kropp.
Mitt i värsta sensommar-värmen. Som ett hån.  Håhåjaja. Kanske är det pga värmeböljan jag har feber?  Positiv nu Helena.  Om jag tänker mig frisk?  Om jag visualiserar att jag är ute och cyklar i solen? Om jag bestämmer mig för att i morgon har jag inte tid att vara sjuk?  Näe, det hjälper inte.  Känner mig lika risig.  Bara att inse fakta. Vill inte se solen så jag  drar ner persiennerna. Nämen, det går ju inte - dom är trasiga.
Snart ska jag skriva ett inlägg om att man inte får bli bitter. Men det får bli en annan gång...

1 kommentar:

  1. Känner igen det där, att minsta lilla förkylning blir något stort och besvärligt när man redan är nedsatt av en svår sjukdom. Går ju inte att tänka bort, men försök ha det lite mysigt ändå, Kanske du har några bra filmer du kan se om, eller sov, sov, sov. Och lite godis mår man bättre av, om du nu kan äta det.
    Nä, inte ska du bli bitter... då är man illa ute och hamnar lätt i gnällträsket... och då blir man nog änuu sjukare.
    Ha det så gott du kan nu, vila... och krya på dig!
    heanku

    SvaraRadera