onsdag 17 augusti 2011

Försöka duger.

Godare än den ser ut..
..
IFD. InFlammationsDämpande. Det är så jag försöker äta numera. Gott är det, och inte jättesvårt. Men det är inte gratis. I alla fall  inte när man som jag inte har ett eget grönsaksland.Jag är hänvisad till Handla24 eller min älskade torghandel. Där är det inte heller gratis, utan tvärtom ganska dyrt. Varje vecka bunkrar jag med grönsaker från torget. Inte vilka grönsaker som helst. InFlammationsDämpande sådana. Jag äter mängder med broccoli t.ex. Det är ju bra. Min favorit är soppan med broccoli, aningen potatis, massa vitlök, lök, gurkmeja och lite citron. Kokas i buljong (från Hälsokosten förstås...) och mixas. Det känns i hela magen hur bra den soppan är. Min förhoppning att kosten ska hjälpa även på mina fot-inflammationer är inte så hög. Men för kroppen i övrigt och för tarmen tror jag stenhårt på detta.  I dag kokar jag bondbönor till en sallad, och råris till matlådan. Råris som ska kryddas med dunderkryddan gurkmeja och andra IFD-kryddor.  Ohhh vad jag är duktig! Eller? Jovars, men man får inte bli fanatisk. Klart jag slarvar mellan varven. Huvudsaken är att man försöker. På lördag ska jag inte försöka. Då ska jag på 50-års fest. Tänker inte ta med mig matlåda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar