onsdag 10 augusti 2011

Ett jävla liv

I dag har jag pratat i telefon. Flera gånger faktiskt. Bl.a. flera gånger med samma person, pga att samtalet bröts hela tiden. Så kan det bli när man, som den personen, bor på en ö.På en ö alldeles på tok för långt bort från min stad.  En av mina allra bästa vänner. Den här vännen sa i ett av samtalen i dag; "Jag fattar inte, hur du orkar gå upp varje dag och veta att det är ännu en dag av smärta. Du har ett jävla liv helt enkelt."
Så är det ju. Ett liv i smärta är ofta ett jävla liv. Men inte hela tiden. Det måste finnas stunder som är bra.  Ojävliga liksom. När man kan "glömma" eller kanske snarare förtränga smärtan. Och det går ibland.
En sådan stund i dag. Jag var och bokade tid på en studio här i staden. Vadå för studio? Nja, det får jag återkomma till längre fram. Men just den stunden kände jag mig helt ok.

Den här bilden visar en annan stund som var helt ok =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar