fredag 12 augusti 2011

Det ligger i luften...

Nå´nting är på gång.
Min älskade luft är tillbaka. Den som går så lätt att andas. Den som inte ställer några krav. Den som säger att det är ok att bara vara hemma/inne och dricka te. Den som inte höjer på ögonbrynen när jag inte kan/vill/orkar följa med ut. Den luften älskar jag. Tyvärr brukar den rätt snabbt övergå i den luften som blir för kall. Men  - inte tänka på det. Här och nu. Mindful ska man vara.
På måndag är det dags igen.. Då är det dags att börja tänka på var jag gjorde av alla mina saker som gör att jag faktiskt klarar mitt jobb. Var är min solsäng som jag ligger på under konferenser o möten? (Ja, det är sant!). Var är min speciella special-stol? Var är mina extra kryckor som gör att jag slipper släpa på dylika med cykeln varje dag? Var är mina inneskor, specialgjorda på ortoped-tekniska? Var är alla sittdynor?  Nu är det dags igen. Hjälpmedels-centralen  öppnar sin jobb-filial efter sommaruppehållet.  Ni som ev. inte vet vad jag jobbar med; ni skulle aldrig kunna gissa efter att ha läst detta! Men allt går! Nästan...

1 kommentar:

  1. Ja,mitt jobb började i måndags och allt jag behövde tänka på var att få med mig min lilla ryggsäck - och det är jag tacksam för... för det gick åt mycket energi till att hålla reda på alla tankar första dagen på jobbet. Vad gäller minnet är det långt mellan juni och augusti. Helena när vi andra blir gamla och behöver hjälpmedel av olika slag så får du assistera/vägleda oss för du kommer att vara ett proffs på allt sånt (om du inte redan är det...). Vi ses i morgon på födelsedagsfesten!

    SvaraRadera